Detur facebook
Puhelin varaukset

(09) 68 99 88 77


support

Arkisin klo 9-20 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin klo 10-16.

Varaa lennon lisäpalvelut

Varaa suosikkipaikkasi ja muita lennon lisäpalveluja

Alla listatut lentoyhtiöt tarjoavat mahdollisuuden varata istumapaikka, lennolla tarjoiltava ateria ym. lisäpalveluja ennakkoon. Huomioithan, että istumapaikkoja eikä muita lisäpalveluja voi varata vielä samana päivänä kun olet varannut matkan.

Lennon lisäpalvelut varataan ja maksetaan varaushetkellä lentoyhtiön omassa nettipalvelussa - Corendon, Norwegian, Finnair

Huomioithan paikkoja valitessasi, että turvallisuussyistä esim. lapsiperheitä, liikuntarajoitteisia ja raskaana olevia matkustajia ei koskaan sijoiteta varauloskäynnin kohdalle. Niillä paikoilla istuvien on kyettävä myös toimimaan englanninkielisen henkilökunnan ohjeiden mukaisesti tarvittaessa. Lentoyhtiöllä on aina oikeus muuttaa ja vaihtaa matkustajan istumapaikkaa ennakkovarauksista huolimatta. Lähtöselvityksessä matkustajan on hyvä varmistaa lähtöselvitysvirkailijalta, että maksettu ennakkovaraus on huomioitu.

Mikäli etukäteen ostettu lennon lisäpalvelu ei jostain syystä toteudu, niin reklamaatio tulee osoittaa lentoyhtiölle ja Corendon Airlinesin osalta Paxportille. Lisäohjeita tämän sivun lopussa. Detur ei vastaa lentoyhtiöiden tarjoamista lisäpalveluista eikä käsittele näitä reklamaatioita.

Corendon Airlines

Lennon tunnus: CAI Turkkiin suuntautuvilla ja CXI Kreikkaan suuntautuvilla lennoilla.  Pääset kirjautumaan Corendon Airlinesin maksullisiin lisäpalveluihin viimeistään 48 tunnin kuluttua matkavarauksesta. Matkaan ei sisälly lentoaterioita. Voit varata istumapaikan 120–4 vuorokautta ennen lähtöä (lähtöpäivää ei lasketa), tilata maksullisen aterian (ei CXI) ja maksaa lisäkiloja ruumassa kuljetettavaan matkalaukkuusi (ei lisälaukkua). Corendon Airlinesin palvelussa voi maksaa MasterCard tai Visa-luottokortilla (credit). Lennolla on mahdollisuus ostaa käteisellä, euroilla tai Turkin liiroilla pientä välipalaa ja juotavaa, Corendonin lennoilla Turkkiin käy myös luottokortit. Lähtöselvitys on lentokentällä.

Finnair

Lennon tunnus: AY. Lisäpalveluja voi tilata aikaisintaan 60 päivää ennen lähtöä. Istuinpaikkojen myynti päättyy 36 h ennen lennon lähtöaikaa. Lentoaterioiden tilausmahdollisuus päättyy 24 h ennen lennon lähtöaikaa. Palvelun kautta on myös mahdollista suorittaa etukäteen maksu urheiluvälineestä tai ylimääräisestä matkatavarasta vähintään 3 tuntia ennen lennon lähtöä. Voit maksaa seuraavilla luottokorteilla: Visa, Eurocard/MasterCard, American Express ja Diners Club. Matkaan ei sisälly lentoaterioita. Lennolla on mahdollisuus ostaa pientä välipalaa ja juomia käteisellä ja luottokorteilla. Lähtöselvitys on lentokentällä.

Norwegian

Norwegianin lennoille voit varata ennakkoon paikkasi lentoyhtiön omilta sivuilta ilman veloitusta, noin kaksi viikkoa ennen matkalle lähtöä. Varausta varten tulee valita "Minulla ei ole profiilia" -lomake. Tarvitset tilausta varten Norwegianin e-lipussa näkyvän lentoyhtiön varausnumeron (Varauksen viite), joka on numerosarja ennen kauttaviivaa. Kauttaviivan jälkeen on Deturin varausnumero, jota tilauksessa ei saa käyttää. Kts. allaoleva kuva. 


Palvelun kautta voit maksaa myös erikoismatkatavarat kuten golfbägit sekä mahdolliset matkatavaroiden ylipainomaksut. Golfbägin kuljetusmaksu lennoilla on 70 euroa (edestakaiset lennot) ja bägi varataan ja maksetaan suoraan Norwegianin verkkosivuilta varauksen teon jälkeen ja kun olette saaneet Norwegianin vahvistuksen n. kaksi viikkoa ennen lähtöä. Matkaan ei sisälly lentoaterioita eikä niitä ole mahdollista tilata etukäteen.


Lähtöselvitys: Norwegeanin lennolle lähtöselvitys tehdään lentoasemalla automaatilla, palvelu avautuu 2 tuntia ennen lennon aikataulun mukaista lähtöaikaa ja sulkeutuu 45 minuutta ennen. Erikoispalveluja tarvitsevien asiakkaiden tulee olla lähtöselvitetty viimeistään tuntia ennen lähtöä. Suosittelemme olemaan kentällä ajoissa eli 2 tuntia ennen lähtöaikaa, mahdollisten ruuhkien vuoksi.  Lähtöselvityksessä tulee olla mukana Norwegianin e-lippu ja Deturin matkavahvistus. Lähtöselvityksen voi tehdä myös etukäteen netissä. Palvelu avautuu 24 tuntia ennen lähtöä.

Reklamaatiot lennon maksullisista lisäpalveluista

Corendon

Reklamaatio tulee tehdä kirjallisesti ja sen liitteenä on toimitettava Paxportin lähettämä vahvistus maksetuista lennon lisäpalveluista sekä kopio/valokuva koneeseennousukorteista (Boarding Pass). Kortin tekstitietojen tulee olla selkeästi luettavissa kuvasta/skannauksesta.
Sähköpostiosoite: support@paxport.se 
Postitusosoite: Paxport AB, Holländargatan 13, 111 36 STOCKHOLM, SWEDEN.