Detur facebook
Puhelin varaukset

(09) 68 99 88 77


support

Arkisin klo 9-20 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin klo 10-16.

Opastyö ja muita toimenkuvia

Opastyö ja muita toimenkuvia

Matkakohteissa työskentelee useiden eri alojen ammattilaisia, joiden työpanosta tarvitaan matkanjärjestäjän operatiivisen toiminnan pyörittämiseen.

Deturin matkaoppaat

Tapaat Deturin taitavia ja avuliaita matkaoppaita ensimmäiseksi heti saapuessasi lomakohteen lentokentälle – loput heistä tapaat lomaviikon kuluessa perillä kohteessa, eri tilanteissa ja yhteyksissä. Lomakohteissamme työskentelee oppaiden lisäksi myös iso joukko ihmisiä, joiden tehtävänä on taata sinulle paras mahdollinen palvelu lomalla.

Opas saa työskennellä kansainvälisessä ympäristössä monipuolisten ja välillä ennalta-arvaamattomienkin tehtävien parissa. Työ on hauskaa mutta myös haastavaa; oppailta vaaditaan palvelualttiutta kellonajasta riippumatta, huolellisuutta ja omistautumista. Työ antaakin paljon: tapaat uusia ihmisiä eri kulttuureista, tutustut kohdemaan historiaan, maantietoon, tapoihin ja kulttuuriin - ja samalla kartutat työkokemusta vaativasta asiakaspalvelusta, jota arvostetaan kaikilla toimialoilla.

Voidakseen palvella asiakkaita mahdollisimman hyvin, oppaan tulee omaksua monenlaisia ammattillisia kykyjä ja taitoja. Opas antaa matkanjärjestäjälle kasvot, sillä hänet jokainen asiakas tapaa oppaan jossain vaiheessa loman kuluessa. Oppaat palvelevat asiakkaita mm. lentokentällä, tervetulotilaisuuksissa, retkillä ja kohteen palvelutoimistossa.

Useat kohdetoimistoissa johtotehtävissä työskentelevät henkilöt ovat aloittaneet työnsä oppaana. Myös Pohjoismaiden toimistoissa työskentelee ihmisiä, jotka ovat aloittaneet uransa oppaan työssä. Oppaan työ tarjoaa monia etenemismahdollisuuksia uralla niin ulkomailla kuin kotimaassakin. Kohdetoimistoissa on työntekijöitä lukuisissa eri työtehtävissä, joiden tarkoitus on varmistaa onnistunut lomakokemus asiakkaillemme. Seuraavassa esittelemme muutamia keskeisiä työtehtäviä, joista saatat löytää tulevan mielenkiintoisen urasi, siellä missä aurinko paistaa!

Kohdepäälliköt

Kohdepäällikön tehtävänä on kontrolloida ja suunnitella erilaisia loma-aktiviteetteja, jotta asiakas saisi parhaan mahdollisen kokemuksen kohteesta. Työ edellyttää taitoa pitää tuhannet langat kädessä, keskittymiskykyä ja aktiivisuutta. Kohdepäälliköt tekevät yhteistyötä ja päätöksiä Guest Relations – osaston kanssa, pitävät huolta henkilöstöstä ja työskentelevät alati parantaakseen ja kehittääkseen sekä asiakkaiden että henkilökunnan viihtyvyyttä.

Guest Relations

Guest Relations hoitaa päivittäin esiinnousevia tilanteita parhaalla ja nopeimmalla mahdollisella tavalla. Heillä on kaikki tarvittavat kontaktit viranomaisiin, pohjoismaiden toimistoihin sekä oppaisiin. He valvovat tapahtumia kohteessa ja ovat erikoistuneet organisointiin sekä ongelmien ratkaisuun. He valmentavat sekä antavat palautetta ja ohjeita oppaillemme, jotka puolestaan välittävät tarvittavan tiedon asiakkaillemme kohteessa.

Operation Manager/Operaatiovastaava

Operointi suunnittelee sekä on vastuussa tuotteiden ja palvelujen laadusta kohteissamme. Operoinnin johtajan tehtävänä on suunnitella lomapalveluja, retkiä sekä aktiviteetteja ja he myös tekevät yhteistyötä Guest Relation – osaston kanssa erilaisten tilanteiden ja ongelmien ratkaisussa. Operoinnin johtaja työskentelee läheisesti myös kohdepäällikön kanssa kehittäen ja ylläpitäen kohteidemme korkeaa laatua.

Operointi

Tällä saralla työskentelevien toimenkuvaan liittyy niin logistiikkaa kuin hallintoakin. Operoinnin henkilöt organisoivat ja hallinnoivat lomakohteen retkijärjestelyitä ja maakuljetuksia kohteissa. Kun pyörätuolia käyttävälle asiakkaalle tarvitaan lentokenttäkuljetus tai opas tarvitsee apua retken aikana, niin operoinnin henkilöt hoitavat asian järjestelyt. Operoinnilla on yhteys kaikkiin yhteistyökumppaneihimme, joiden avulla toteutetaan kaikki lomaan liittyvät tuotteet ja palvelut.

Varaamo

Varaamossa työskentelevät pitävät yllä suhteita yhteistyökumppaneihimme kohteessa, erityisesti hotelleihin. Heidän päävastuunsa on suunnitella ja toteuttaa asiakkaidemme majoituspalvelut. He hoitavat asiakkaiden hotellijärjestelyjä, huomioivat mahdollisuuksien mukaan erityistoiveet sekä organisoivat majoituksen määrittelemättömän majoitusvaihtoehdon valinneille asiakkaillemme.

Kids Club -ohjaajat

Deturin Kids Clubissa työskentelevät ihmiset pitävät lapsista ja viihdyttävät heitä erilaisten pelien, leikkien, ja aktiviteettien parissa. Kids Clubit toimivat tietyissä Deturin hotelleissa. Kids Clubissa lapset saavat uusia ystäviä kaikkialta pohjoismaista ja viettävät aikaa pelien ja kilpailujen parissa yhdessä Kids Clubin vetäjien kanssa vanhempien rentoutuessa omalla tahollaan.

Animaatio-tiimin jäsenet

Animaatio-tiimiä voisi kutsua hotellin viihdytysjoukoksi. Tiimi järjestää hotellissa asuville vieraille aktiviteetteja, esim.vesijumppaa, rantalentopallo-otteluita ja viihdyttävät asiakkaita yhteisillä esiintymisillään hotellin teema-iltoina. Monipuolisesti lahjakkaita yksilöitä tarvitaan tiimissä useanlaisia, mutta ihmisten seurassa viihtyminen ja joustavuus pitkiksi venyviin päiviin on ehdoton vaatimus. Mitä useampia kieliä hallitset, sitä paremmat lähtökohdat sinulla on sujuvaan kommunikointiin hotellin kaikkien asiakkaiden kanssa.